Minerały podobnie jak witaminy stanowią niezbędny element prawidłowego wzrostu oraz rozwoju naszego ciała. Nasz organizm potrzebuje ich do wykonywania wszelkich ważnych funkcji. Istnieją dwie grupy minerałów – makro minerały oraz minerały śladowe. Te pierwsze potrzebne są nam w sporych ilościach każdego dnia i należą do tej grupy między innymi wapń, fosfor, magnez, sód, potas, siarka czy chlorek. Drugą grupę, minerały śladowe stanowią minerały których nasz organizm potrzebuje niewiele, ale mimo wszystko są one nie mniej ważne dla nasze prawidłowo funkcjonowania. Należą do nich żelazo, cynk, mangan, miedź, jod, fluor czy selen.

Kompleks witamin na noc zawiera szereg z nich wszystkich, a każda z nich z osobna posiada wyjątkowe właściwości, które są nieocenione dla dobrej kondycji całego naszego ciała.

Wapń, fosfor oraz magnez należą do najliczniejszych w naszym ciele. Ten pierwszy pomaga budować silne kości i zęby, a dodatkowo odgrywa ważną rolę w skurczach mięśni i przekazywaniu impulsów nerwowych. Co ważne jest ważny w zwężaniu i relaksacji naczyń krwionośnych. W wapń bogate są produkty mleczne, zielone warzywa liściaste itp. Fosfor z kolei wspomaga nasz wzrost, utrzymanie i naprawę komórek i tkanek, a także wpływa na DNA i RNA. Znaleźć można go w orzechach, drobiu, mięsie, rybach czy roślinach strączkowych. Magnez jest minerałem niezbędnym w produkcji energii, stymuluje enzymy, równoważy wapń, a jego doskonałymi źródłami są pełne ziarna, orzechy, zielone warzywa oraz suplementy jak kompleks minerałów na noc.

Kolejnymi minerałami są sód, potas oraz chlorek. Pierwszy z nich to doskonała pomoc dla naszych mięśni i układu nerwowego, pomaga utrzymać prawidłowy poziom ciśnienia krwi, a najczęściej spotykamy ją w postaci soli – chlorku sodu. Sód znajdziemy również w selerze, mleku i burakach. Potas jest elektrolitem, co oznacza że pomaga on dostarczać energii naszemu ciału. Wspomaga on nasze serce, funkcje trawienne oraz mięśnie. Znaleźć możemy go w mięsie, rybach, roślinach strączkowych, a także w niewielkich ilościach w produktach mlecznych i owocach i warzywach. Chlorek z kolei to równowaga naszych płynów ustrojowych, a znaleźć można go wodorostach, sałacie, oliwkach czy też życie i pomidorach.

Żelazo, cynk, mangan i miedź to kolejna grupa minerałów niezwykle ważnych dla naszego zdrowia. Żelazo to integralna część hemoglobiny, dzięki czemu tlen dostarczany jest do tkanek ciała. Żywność bogata w żelazo to jaja, fasola, zielone warzywa czy suszone owoce, a dostarczyć można go również w postaci kompleksu minerałów na noc. Cynk wspomaga z kolei naszą odporność, wspiera wzrost komórek, a jego cennymi źródłami są rośliny strączkowe, orzechy wołowina czy wieprzowina. Manganu nasze ciało potrzebuje dla tkanki łącznej, hormonów płciowych, kości oraz czynników krzepnięcia krwi. Jego źródłami są ananasy, kiełki pszenicy, pełne ziarna oraz orzechy i nasiona. Miedź pomaga wzmacniać układ odpornościowy i komórki nerwowe, a znaleźć ją możemy w owocach morza, mięsach organicznych, czarnym pieprzu, roślinach strączkowych, owocach i warzywach.

Jod, fluor oraz selen to minerały wspomagające hormony tarczycy, mają spory wpływ na nasz rozwój, a także kości i zęby – głównie fluor (źródła ma w owocach morza, wodzie, żelatynie). Selen wspomaga także układ odpornościowy, a znaleźć go można w orzechach i nasionach, czosnku, drożdżach czy kiełkach pszenicy. Jod znaleźć można w fasoli lima, sezamie, szpinaku czy zielonych warzywach.