Witaminy są dla naszego organizmu niezwykle ważne. Biorą one udział w wielu procesach i pozwalają utrzymać zdrowie. Odpowiednio dobrany kompleks witamin na dzień jest rozwiązaniem, które pozwala suplementować większość potrzebnych witamin, a tym samym jest w stanie poprawić nasz stan zdrowia.

Skład suplementów na dzień

Skład suplementów na dzień powinien być dostosowany do tego, jakie witaminy są najważniejsze dla naszego organizmu.

Najważniejsze witaminy dla naszego organizmu to:
● Witamina A – odpowiada za procesy dziejące się w skórze, a także za wzrok. Jej niedobory mogą nawet doprowadzić do ślepoty!
● Witamina D – syntezowana jest w skórze pod wpływem słońca, ale zazwyczaj w niewystarczających ilościach. Wpływa na wiele procesów zachodzących w organizmie, pomaga zapobiegać osteoporozie.
● Witamina E – jest ważnym przeciwutleniaczem, przez wiele osób nazywa jest “witaminą młodości”.
● Witamina C – jest znana przede wszystkim ze swoim właściwości uodparniających, ma bardzo duże znaczenie w naszym organizmie.
Witaminy z grupy B – mają bardzo ważny wpływ na procesy metaboliczne zachodzące w organizmie, a także na układ nerwowy.

Niedobory witamin, w zależności od witaminy oraz od poziomu niedoborów, mogą objawiać się bardzo różnie. Czasami jest to tylko chwilowe osłabienie lub problemy z koncentracją. Na dłuższą metę jednak niedobory witamin mogą ciągnąć za sobą poważne skutki. Dlatego tak ważne jest, aby suplementy diety pojawiły się w naszym codziennym życiu.

Przez jaki czas suplementy diety działają?

Sporadyczne przyjmowanie suplementów diety nie pomoże. Kompleks witamin na dzień jest bowiem stworzony do tego, aby być przyjmowany codziennie. Działa więc tylko wtedy, kiedy jest przyjmowany każdego dnia. W zależności od zalecenia producenta suplementy można przyjmować raz dziennie albo nawet kilka razy – większość producentów tworzy jednak takie suplementy, które przyjmuje się tylko raz dziennie. Sprawia to, że więcej osób pamięta o ich przyjmowaniu. Warto wyrobić sobie nawyk sięgania po suplementy codziennie o tej samej porze, na przykład podczas śniadania.